تبلیغات
مجله اینترنتی Info Panel - توزیع 120 هزار دوچرخه هوشمند اشتراکی بین شهروندان تهرانی
 

مجله اینترنتی Info Panel
 
:::مجــله ای بــرای هــمه ایــرانــیان:::

اخبار

موبایل

کامپیوتر

دوربین اتومبیل
دانلود موزیک
عکس آشپزی

مدل لباس

سلامت

خواص خوراکی ها

 فرصتهای شغلی

 فروشگاه


Make your flash banner free online
 



مجری طرح دوچرخه‌های هوشمند اشتراکی در پایتخت، با اشاره به پیش‌بینی توزیع 120 هزار دوچرخه در سطح تهران اعلام کرد: نیازسنجی انجام شده نشان می‌دهد که در این طرح تا 250 هزار دوچرخه نیز ظرفیت و تقاضا وجود دارد.




دوچرخه‌های اشتراکی
حسین قاسمی، صبح امروز حاشیه تور دوچرخه‌سواری خبرنگاران و رونمایی از دوچرخه‌های هوشمند اشتراکی توضیح داد: از یک سال‌و‌نیم پیش طرح دوچرخه‌های اشتراکی هوشمند در کشور کلید خورد. 6 ماه است که ما آماده ورود به بازار هستیم، اما در حال کسب آمادگی‌های بیشتر و جمع‌بندی‌های نهایی بودیم و در نهایت امروز با حضور خبرنگاران، این دوچرخه‌های هوشمند رونمایی شد.

وی با بیان اینکه این دوچرخه‌ها هوشمند هستند، اظهار کرد: لاستیک این دوچرخه‌ها با تکنولوژی‌های خاص ایجاد شده به گونه‌ای که پنچر نمی‌شود؛ همچنین این دوچرخه دیسکی است و به همین دلیل امکان پاره‌شدن زنجیر چرخ وجود ندارد.


http://www.geekyzoom.com/sites/default/files/styles/newspage/public/repo/pics/1397/05/06/pic-29012-1532783302.jpg?itok=qrDsIbJC

مجری طرح دوچرخه‌های هوشمند اشتراکی با بیان اینکه این دوچرخه‌ها دارای قفل هوشمند هستند و در بدنه آن دو جی‌پی‌اس نصب شده است، گفت: به همین دلیل امکان رصد مداوم این دوچرخه‌ها وجود دارد.

قاسمی در مورد چگونگی استفاده از این دوچرخه‌های هوشمند اشتراکی، بیان کرد: شهروندان می‌توانند اپلیکیشن بیدود را نصب کرده و با ثبت‌نام در این اپلیکیشن، از همه دوچرخه‌های موجود در سطح پایتخت و در فاز بعدی، در سطح کشور استفاده کنند. شهروندان می‌توانند با ثبت‌نام و درخواست دوچرخه به قفل دوچرخه‌ها دسترسی یابند و گوشی خود را در هنگام استفاده روی بارکد قرار داده و قفل دوچرخه باز می‌شود و بعد از آنکه به مقصد رسیدند دوچرخه را قفل کرده و نفر بعد از آن استفاده می‌کند.


dsc_1562.jpg

وی با بیان اینکه این دوچرخه‌ها هوشمند هستند، اظهار کرد: اتاق کنترلی پیش‌بینی شده است که از طریق جی پی اس دوچرخه‌ها را مدام رصد می‌کند.

مجری طرح دوچرخه‌های هوشمند اشتراکی با بیان اینکه یکی از ایرادات طرح‌های قبلی دوچرخه در پایتخت این بود که باید دوچرخه را از خانه دوچرخه با ارائه کارت ملی تحویل گرفته و بعد دوچرخه را در همان خانه دوچرخه پس می‌دادند، گفت: این طرح شکست خورد، چرا که مردم محدود شده بودند، اما حالا در این طرح دوچرخه‌های هوشمند اشتراکی مردم می‌توانند بعد از استفاده از دوچرخه در هر کجای شهر این دوچرخه‌ها را رها کنند و بعد از 24 ساعت اگر دوچرخه مورد استفاده شخص دیگری قرار نگرفت، تیم لجستیک نسبت به جمع‌آوری دوچرخه‌ها اقدام می‌کند.

قاسمی با بیان این‌که این طرح در 217 شهر دنیا اجرایی شده است، اظهار کرد: ما نمی‌توانیم منتظر آن شویم که یک روز آلودگی هوا و ترافیک رفع شود، بلکه باید با فرهنگ‌سازی مردم را تشویق کنیم تا با استفاده از دوچرخه کمتر از خودروی شخصی استفاده کنند.


dsc_1563.jpg

وی با بیان اینکه برآورد اولیه نشان می‌دهد که با توجه به شرایط شهر تهران نیازمند 250 هزار دوچرخه هستیم، گفت: راکبان دوچرخه به طور کامل بیمه هستند و در هنگام ثبت‌نام نیز عنوان شده است که استفاده‌کنندگان از دوچرخه بیمه هستند، اما دقت داشته باشید که استفاده از این دوچرخه‌های هوشمند اشتراکی دارای قوانین و مقررات است به گونه‌ای که اجازه ورود به بزرگراه‌ها را ندارند و برای گروه سنی 16 تا 75 سال در نظر گرفته شده است و در شرایط برفی و بارانی نیز از این دوچرخه‌ها نباید استفاده کرد، چرا که ممکن است خطراتی داشته باشد.

مجری طرح دوچرخه‌های هوشمند اشتراکی با بیان این‌که وضعیت دوچرخه‌ها در اتاق مانیتورینگ رصد می‌شود، گفت: احتمال سرقت این دوچرخه‌ها بسیار کم است، چرا که وضعیت این دوچرخه‌ها از طریق دو دستگاه جی‌پی‌اس نصب شده در بدنه آنها رصد می‌شود.

قاسمی با بیان این‌که در حال حاضر در چهار خیابان انقلاب، بلوار کشاورز، بهشتی و مطهری 29 پارکینگ دوچرخه در نظر گرفته شده است، ادامه داد: این پارکینگ‌ها تنها با یک خط نارنجی و بدون حصار مشخص شده است و شهروندان می‌توانند به صورت شبانه‌روزی به این دوچرخه‌ها دسترسی داشته و پس از استفاده، آن را در هر گوشه شهر رها کنند.

تور دوچرخه‌سواری خبرنگاران با حضور معاون حمل‌ و نقل و ترافیک شهرداری تهران صبح امروز از خیابان ایرانشهر آغاز و در خانه موزه مقدم در خیابان امام خمینی (ره) به پایان رسید.





طبقه بندی: خبر، 
توسط کیانوش
برچسب ها: اپلیکیشن بیدود، دوچرخه هوشمند اشتراکی، دوچرخه اشتراکی تهران، دوچرخه اشتراکی در تهران، طرح دوچرخه اشتراکی در تهران،  
.: Weblog Themes By Pichak :.


تمام حقوق این وبلاگ و مطالب آن متعلق به مجله اینترنتی Info Panel می باشد.
قالب وبلاگقالب وبلاگ